Over Maja

Ik ben gek op water, op bubbels, op onder-water en op alles wat er mee te maken heeft.
Als kind wilde ik zeemeermin worden. Onder water kon ik tot rust komen en kon ik gewichtsloos zweven. Vaak droomde ik over zweven en vliegen.
Vandaag de dag is deze binnenwereld mijn inspiratiebron en ben ik een zeemeermin op het droge geworden!
Graag nodig ik je uit naar je eigen innerlijke fantasiewereld te gaan door te schilderen op muziek.

Tijdens de schilderlessen:
- Is er een ontspanningsoefening aan het begin.
- Starten we tegelijk met werkstuk en doe ik klassikaal voor welke technieken we gaan oefenen.
- Maken we gebruik van muziek.
- Laat ik zien hoe je met durf keuzes kunt maken op het doek.
- Gaan we niet praten en analyseren maar lekker DOEN.

'Flow'
Je schildert om het schilderen zelf, je hebt er verder geen doel mee. Je zit er helemaal in en je schildert om te schilderen; het ego valt weg en je vergeet de tijd. Het lijkt vanzelf te gaan: de ene vorm komt uit de andere voort en je hoeft er niet over na te denken wat je nu gaat schilderen.
Dit is mijn uitleg van de flow, 'vrij vertaald', toegespitst op het schilderen.
Mihaly Csikszentmihalyi is degene die ontdekt heeft dat het zo werkt.

Waarom flow?
Als kind was ik te vinden in de natuur of ik was in mijn fantasiewereld door te lezen of te zingen. Later zette deze verbinding met mijn binnenwereld zich door in het tekenen en schilderen. Ik leerde om mijn binnenwereld te laten zien hierdoor. Ook merkte ik hoe fijn het is om 'in de flow' te zitten wanneer ik schilder en hoeveel ontspanning dit geeft.
Ik kom ook in de flow wanneer ik zing (mantra's) en wanneer ik in de roeiboot zit of trommel op mijn hang drum. Deze drum gebruik ik ook af en toe tijdens de schilderlessen.
Dit wil ik graag met je delen!

Mantra zingen.
Kom je ook mantra zingen in Groningen? Je bent van harte welkom!

Ik ben docent beeldende kunst en heb ook een tijd gestudeerd voor creatief therapeut.
Bovendien ben ik vaak bezig met yoga en vipassana meditatie.








Reacties

Een reactie posten